Platforma sprzedażowa B2B

XEMI B2B to efektywny kanał komunikacji w relacji Business to Business i wydajne narzędzie wspierające sprzedaż, ograniczające do minimum pracochłonną obsługę zamówień.

XEMI B2B to platforma sprzedażowa, do której możesz zalogować się z dowolnego urządzenia, w każdym czasie i miejscu.

Połącz kanały sprzedaży i zapewnij spójność procesów obsługi klienta.

Zobacz krótki film
Mężczyzna rozmawiający przez telefon i korzystający z laptopa, pracujący zdalnie na platformie B2B do zarządzania sprzedażą.

Co możesz zyskać dzięki platformie B2B XEMI?

  • Istotne obniżenie kosztów operacyjnych
  • Poprawę wydajności i jakości obsługi klienta
  • Całodobowy dostęp klientów do Twojej oferty i promocji
  • Automatyzację procesu składania zamówień i możliwość monitorowania statusów ich realizacji
  • Dostęp klientów do informacji niezbędnych w podejmowaniu decyzji zakupowych
  • Przyspieszenie uzgadniania dokumentów i zarządzania wyjątkami
  • Skrócenie czasu od złożenia zamówienia do wystawienia faktury
  • Ograniczenie pomyłek, eliminację reklamacji i poprawę komunikacji z klientami

Poznaj funkcje platformy B2B XEMI

Podstawowe funkcje System B2B XEMI - Techniczne aspekty działania
Podstawowe funkcje

Platforma B2B - cyfrowa transformacja procesów sprzedaży

Platforma B2B XEMI to samodzielna obsługa procesu zakupowego przez kupującego, od etapu poszukiwania produktu i sprawdzenia jego dostępności, przez złożenie zamówienia, wgląd do rozrachunków, zgłoszenie reklamacji i pobranie udostępnionych dokumentów (np.: broszury, katalogi, cenniki, instrukcje).

STRONA GŁÓWNA

Pierwszy ekran widoczny po zalogowaniu do platformy. Pozwala na szybki podgląd aktualnych informacji o statusie zamówień, stanie rozrachunków czy powiadomieniach – wszystko w jednym oknie.  To też idealne miejsce do umieszczania przyciągających wzrok banerów, dzięki którym Twoi klienci nie przegapią żadnej promocji ani nowości.

INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

Platforma B2B XEMI umożliwia wyszukiwanie produktów po dowolnym ciągu znaków, wystarczy fragment tekstu, a system znajduje produkty, które w nazwie lub innych parametrach będą zawierały wskazane wyrażenie. Dzięki wyszukiwarce i nowoczesnemu oraz przyjaznemu interfejsowi, poruszanie się po aplikacji jest bardzo łatwe, a klienci szybko znajdują dokładnie to, czego szukali bez konieczności wertowania instrukcji.

SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

Użytkownik zyskuje dostęp do aktualnej listy asortymentu, cenników, stanów magazynowych oraz szczegółowych informacji o produktach – takich jak zdjęcia, opisy, filmy czy karty produktowe.
Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość przeglądania bieżących zamówień wraz z pełnym wglądem w ich szczegóły. Klienci mogą tworzyć wiele zamówień jednocześnie, a także kopiować wcześniejsze, co pozwala zaoszczędzić czas i przyspieszyć proces zakupowy. Dodatkowo platforma posiada funkcję interaktywnej gazetki, z poziomu której Twoi klienci mogą dodawać produkty do zamówienia.

ROZRACHUNKI

Klient w każdej chwili może przejrzeć aktualny stan rozrachunków wraz z należnościami do rozliczenia i po terminie. W tym miejscu można pobrać i wydrukować udostępnione skany dokumentów sprzedażowych w formacie PDF.

KATALOGI I OPISY PRODUKTÓW

System B2B XEMI umożliwia dzielenie asortymentu na grupy produktowe i przypisanie ich do poszczególnych kanałów dystrybucji lub dedykowanych grup producenckich. Możesz dodawać opisy produktów, zdjęcia i linki do stron z materiałami informacyjnymi. Klienci w łatwy sposób mogą dokonać wyboru odpowiednich produktów, minimalizując błędy w trakcie składania zamówień. To znacznie przyspiesza cały proces i zmniejsza koszt obsługi klientów.

KATALOGI I OPISY KLIENTÓW

W XEMI B2B możesz dokonać grupowania i przypisania klientów do odpowiednich kanałów dystrybucji. Jest to duże ułatwienie w automatyzacji sprzedaży i procesie obsługi zamówień w przypadku kierowania dedykowanych ofert asortymentowych do wybranych grup klientów.

REJESTR REKLAMACJI

Komunikator do składania reklamacji przez klientów, bez konieczności przechodzenia skomplikowanych i angażujących czas procedur. Dużym ułatwieniem jest możliwość monitorowania aktualnego statusu reklamacji. Zyskaj wizerunek profesjonalnego i zaangażowanego w relacje partnera biznesowego.

System B2B XEMI - Techniczne aspekty działania

Platforma B2B integrowalna z systemem sprzedażowym

Internetowa platforma sprzedażowa XEMI posiada mechanizm API, który pozwala na zbudowanie integracji po stronie systemu ERP. Dzięki tej właściwości istnieje duża elastyczność w doborze danych, którymi system ERP może sterować – wystawiając i udostępniając je na platformie B2B.

Przykładowy zakres udostępnionych danych może obejmować bieżącą ofertę asortymentową, aktualne stany magazynowe, ceny oraz dodatkowe informacje o produktach takie jak opisy, zdjęcia czy linki do zewnętrznych materiałów.

 

Jako producent internetowej platformy sprzedaży XEMI B2B mamy możliwość rozwijania i dopasowania systemu do potrzeb Twojej firmy.

Korzyści:

  • spójność danych
  • brak konieczności żmudnego przepisywania informacji z jednego systemu do drugiego
  • ograniczenie ryzyka wystąpienia błędów
  • oszczędność czasu i pieniędzy
  • poprawa jakości obsługi klienta
  • istotny wzrost wydajności
  • komfort klientów

Kobieta o krótkich, brązowych włosach uśmiecha się. Podpiera ręką brodę i wpatruje się w dal z rozmarzeniem. Ma szarą koszulę. Na ręku ma zegarek elektroniczny. Ma dobrą opinię o systemach XEMI. Elementy

Opinie naszych klientów

Avatar

Katarzyna Płoszczuk

ARSENAL PL Sp. z o.o. Sp. k.

W naszej firmie wykorzystujemy system XEMI ERP w obszarach: Finanse i Sprzedaż. Jesteśmy objęci opieką serwisową i maintenance. Dzięki temu mamy zapewnioną ciągłość biznesową oraz pewność, że rozwiązania, z których korzystamy są aktualne i zgodne z obowiązującymi przepisami i realiami rynkowymi.

Avatar

Radosław Król

KLEIB Sp. z o.o.

Jesteśmy fabryką posiadająca kilkaset urządzeń u klientów w Polsce i Europie. Długo szukaliśmy wśród konkurencji oprogramowania, które spełni zakładane wymagania. Program XEMI do obsługi serwisu spełnia z powodzeniem nasze główne założenia. Customizacja aplikacji produktu, pozwala nam cieszyć się jego możliwościami. Za chwilę mija kolejny rok współpracy, którą uważam za wzorową. Szybkość reakcji, pomoc w problemach, duża ilość raportów mile zaskakuje. Zdecydowanie polecam.

Avatar

Maciej Moszkowicz

Bracco Imaging Polska Sp. z o.o.

Aplikacje służące do obsługi serwisowej istotnie ułatwiają zarządzanie różnymi aspektami działalności biznesowej. Po dokładnej analizie dostępnych produktów, zdecydowaliśmy się na nawiązanie współpracy z firmą MERINOSOFT. Korzystamy z narzędzia XEMI SERWIS od marca 2021 roku, i od tego czasu mieliśmy możliwość aktywnego wpływania na jego rozwijanie i dostosowywanie do potrzeb naszej organizacji. Obecnie, dzięki bogatej gamie funkcji, jesteśmy w stanie sprawnie zarządzać procesami związanymi z obsługą serwisową, co znacząco wpływa na zwiększenie dostępności naszych usług dla klientów oraz skrócenie czasu trwania tych procesów. W rezultacie budujemy również wizerunek godnego zaufania partnera dla naszych klientów.

Avatar

Katarzyna Płoszczuk

ARSENAL PL Sp. z o.o. Sp.k.

Wybór dostawcy systemu WMS nie był dla nas trudny. Od lat z sukcesem korzystamy z rozwiązań XEMI ERP. Dzięki XEMI WMS zwiększyliśmy wydajność magazynu, usprawniliśmy rotację zapasów i wprowadziliśmy elektroniczną awizację dostaw. Pracownicy magazynu działają na profesjonalnych urządzeniach i uporządkowanym katalogu asortymentów, a kierownictwo ma pełną kontrolę nad stanami magazynowymi.

Avatar

Patryk Pańpuch

Kierownik Działu Logistyki i Serwisu / MEDIA-MED Sp. z o.o.

Aplikacja serwisowa XEMI w naszym przypadku służy do zarządzania, raportowania zleceniami serwisu mobilnego w specyficznej branży, związanej z pracą z urządzeniami medycznymi na terenie szpitali. Z systemu korzystam od 2018r. Aplikacja działa płynnie, a dostęp do danych jest szybki. Natomiast co dla nas bardzo istotne, aplikacja zainstalowana na tabletach czy telefonach komórkowych serwisantów może działać off-line, co pozwala na pracę w sytuacji braku zasięgu, a w naszym przypadku jest to częsta przypadłość. Intuicyjny dostęp do raportów zleceń, protokołów danych. Aplikacja umożliwiała zarządzanie zleceniami napraw, przeglądów, walidacji itd.. System wprowadził kontrolę nad zleceniami w firmie, zwiększył wydajność serwisantów. Wsparcie techniczne MERINOSOFT: szybki sprawny kontakt, nie przypominam sobie, aby jakiekolwiek zapytanie zostało pozostawione bez odpowiedzi, tutaj mogę wypowiedzieć się w samych superlatywach na temat skuteczności pracy obsługi Klienta.

Avatar

Alicja Dudek

Kierownik Serwisu / Proserwis Karol Dudek

Aplikacja XEMI SERWIS ułatwia pracę oraz koordynowanie zleceń. Bardzo ważne jest to, że podczas użytkowania, gdy pojawiały się w głowie nowe opcje, których potrzebuję, Panowie po szybkich konsultacjach z programistami wdrażali je, co sprawia, że aplikacja jest jeszcze lepiej dopracowana pod nas i nasze usługi. Na wszelkie zgłoszenia oraz prośbę pomocy firma Merinosoft reaguje ekspresowo. Zdecydowanie aplikacja warta uwagi i polecenia.

Avatar

Paweł Pawikowski

Koordynator ds. Serwisu / ATLAS Poland Sp. z o.o.

Ogólnie rzecz ujmując jestem zadowolony z działania systemu XEMI. Program pozwala wygenerować raporty do Excel co daje nam pole do analizy, pozwala sprawdzić czasochłonność prac itp. Co ważne po stronie Merinosoft miła i rzetelna obsługa.

Zaufali nam

Jakie branże korzystają z naszych rozwiązań?

Systemy i aplikacje XEMI są rozwiązaniami otwartymi i mogą z sukcesem funkcjonować w różnych firmach. Nawet jeśli działasz w niszowej branży możesz mieć pewność, że wspólnie opracujemy rozwiązanie najlepsze dla Twojej organizacji.

Element Producenci i dystrybutorzy Element Serwis maszyn i urządzeń Element Uczelnie wyższe Element Handel hurtowy Element Biura rachunkowe Element Wydawnictwa Element Handel detaliczny Element Przedsiębiorstwa komunalne Element Spółdzielnie Społem
Wheels

zarejestrowanych asortymentów w jednej z firm

Wheels

średnia ilość zamówień generowanych przez aplikację

Wheels

od złożenia zamówienia do powiadomienia w portalu

Platforma B2B – Jak przygotować się do wdrożenia?

Analiza

Przyjrzyj się aktualnej sytuacji, zidentyfikuj trudności, z którymi zmaga się Twoja firma i określ cel wdrożenia. Weź pod uwagę także potrzeby Twoich klientów, dowiedz się za czym podążają i co może być dla nich wartością.

Zespół

Wyznacz członków zespołu projektowego (Zarząd i pracownicy kluczowych dla B2B działów).

Wizja

Podziel się swoją wizją i planem, zakomunikuj potrzeby.

Uporządkowanie danych

Zweryfikuj jakość i poprawność posiadanych danych źródłowych. Pamiętaj, że kompletne i dobrej jakości stanowią solidną bazę do uzyskania szybszych i bardziej spektakularnych efektów z wdrożenia systemu B2B.

Wybór partnera

Przeanalizuj rynek dostawców oprogramowania. Jeśli zależy Ci na rozwiązaniach skutecznych i dopasowanych do Twojej organizacji a nie na gotowych rozwiązaniach, do których musisz nagiąć swoją działalność, szukaj partnera, który potrafi zidentyfikować i wkomponować potrzeby w rozwiązanie. Weź pod uwagę długoletnią współpracę i budowanie pozytywnych relacji z dostawcą.

Więcej wskazówek jak wybrać odpowiedni system B2B >>

Zobacz case study wybranych wdrożeń

Case
Branża

Wydawnictwa

Wdrożone systemy

XEMI ERP, XEMI B2B, System rozliczeń honorariów autorskich, Kartoteka projektów

XEMI ERP i B2B w popularnym wydawnictwie

Case
Wdrożone systemy

XEMI ERP, XEMI B2B

XEMI ERP i B2B w biurze rachunkowym

Poznaj więcej wdrożeń

Często zadawane pytania o XEMI B2B

Jak długo trwa wdrożenie? Rozwiń

Średni czas trwania wdrożenia systemu wynosi 1 miesiąc. Czas ten może się wydłużyć, a wpływ na to mają: • ilość modyfikacji wprowadzanych do systemu, • ilość asortymentów, skala działalności i ilość koniecznych do wprowadzenia danych, • konieczność integracji z systemami zewnętrznymi.

Co jeśli platforma nie będzie posiadała funkcji, których potrzebuję? Rozwiń

W każdej chwili możemy wprowadzić modyfikacje do systemu. Po zapoznaniu się Twoimi potrzebami, analizujemy możliwość opracowania dodatkowej funkcjonalności lub możliwość zastosowania innego rozwiązania, które tę potrzebę spełni.

Czy platforma integruje się z innymi systemami? Rozwiń

Platforma idealnie komponuje się z modułem systemu XEMI ERP - XEMI Sprzedaż. Integracja z funkcjonującym w Twojej firmie innym systemem sprzedażowym jest możliwa, jednak wymaga odrębnej analizy i jest wyceniana indywidualnie.

Czy do pracy z XEMI B2B potrzebuję specjalnych urządzeń? Rozwiń

Nie. Platforma sprzedażowa jest dostępna przez przeglądarkę www, dlatego wystarczy jedynie komputer z dostępem do Internetu.

Czy platforma obsługuje firmy wielooddziałowe? Rozwiń

Tak. XEMI B2B pozwala na realizację sprzedaży na przykład do firm wielooddziałowych z różnymi miejscami dostawy a jednym płatnikiem.

Czy możliwe jest dopasowanie platformy do identyfikacji wizualnej firmy? Rozwiń

Tak. Decydując się na naszą platformę B2B, zyskujesz nie tylko funkcjonalność, ale i dopasowanie do wizerunku Twojej firmy. Możemy spersonalizować ekran logowania, dodać Twoje logo i dostosować kolorystykę całej platformy do identyfikacji wizualnej Twojej marki. Dzięki temu Twoi pracownicy i klienci poruszają się po środowisku, które od pierwszego kliknięcia wygląda jak stworzone właśnie dla Ciebie.

Form

Chcesz dowiedzieć się więcej o platformie XEMI B2B?

Zadzwoń lub napisz. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.





    Zapoznaj się z Polityką, zaznacz checkbox.

    Newsletter

    Newsy, informacje o tym jak nasze rozwiązania wspomagają biznes, nowe funkcjonalności, ciekawe artykuły oraz nowiny ze świata technologii i biznesu.

    Chcesz być na bieżąco?
    Zapisz się do naszego newslettera.